Notice to Parents – COVID 19

أعزائي أولياء الأمور،

كما نعلم جميعًا  إن فيروس COVID-19 قد قاد العالم إلى منطقة مجهولة تزامناً مع الإبلاغ عن حالات جديدة في مواقع جديدة كل ساعة تقريبًا.

على الرغم من أن الموقف يمثل مصدر قلق بالغ ، إلا أنني أود أن أطمئن الجميع إلى أن المدرسة تعمل كل ما هو ممكن لضمان صحة وسلامة الطلاب والمعلمين. نحن على اتصال دائم بوزارة الصحة ووزارة التربية والتعليم ونتبع الإرشادات الخاصة بهم.

بالإضافة إلى ذلك ، نحن نعمل في عدد من المجالات ، بما في ذلك إلغاء جميع الرحلات الدولية المخططة لعطلة الربيع وإعداد التعليم الإلكتروني إذا طُلب من جميع المدارس إغلاقها لفترة طويلة.

نظرًا إلى أن عدد الحالات المبلغ عنها في عمان لا يزال صغيرًا نسبيًا ، ويبدو أن السلطات بدأت نظام الحجر الصحي الشامل ، فإننا على ثقة من أن المدرسة ستظل مفتوحة. ولكن، إذا طُلب منا الإغلاق ، فنحن مستعدون تمامًا لتقديم برنامج شامل لطلابنا في المرحلتين الابتدائية والثانوية من خلال Class Dojo وFirefly). للمضي قدمًا، الرجاء التكرم من جميع أولياء الأمور بمتابعة موقع المدرسة (www.sultansschool.edu.om) أو التطبيق الخاص بالمدرسة للحصول على تحديثات منتظمة. إذا كان لديكم أي أستفسار ، يرجى عدم التردد في الاتصال بالمدرسة. مع اطيب التمنيات،د. جلين كانترفوردمدير المدرسة

Dear Parents,

As we are all aware COVID-19 has led the world into unchartered waters with new cases being reported in new locations almost hourly.

Although the situation is a serious concern, I would like to reassure everyone that the school is doing everything possible to ensure the health and safety of students and teachers. We are in regular contact with the Ministry of Health and the Ministry of Education and are following their guidelines.

In addition, we are being proactive in a number of areas, which includes cancelling all international trips planned for spring break and preparing e-learning should all schools be asked to close for an extended period.

Given the number of cases reported in Oman remains relatively small, and the authorities seem to have initiated a comprehensive quarantine system, we are confident the school will remain open. Nevertheless, if we are asked to close, we are well prepared to deliver a comprehensive programme for our primary and secondary students through Class Dojo (Primary) and Firefly (Secondary).

Moving forward I would ask all parents to visit the school website (www.sultansschool.edu.om) or the school App for regular updates.

If you have any questions, please do not hesitate to contact the school.

With best wishes,

Dr Glenn Canterford

Principal

 

 

Previous

Next